بازدید این صفحه: 919
عوارض داروهای آرام بخش -عوارض داروهای خواب آور,موارد مصرف داروهای آرام بخش,وابستگی به داروهای آرام بخش,انواع داروهای آرام بخش

عوارض داروهای آرام بخش

عوارض داروهای آرام بخش

در سال های اخیر داروهای آرامبخش جزء داروهای رایج و پرمصرف در طب پزشکی شناخته شده اند که با بررسی های انجام شده مشخص شده کهعوارض آنها بسیار بیشتر از سود آنهاست.

در کتاب خوراکی ها نوشته ی غیاث الدین جزایری آمده است : ” در طب جدید شما با داروهایی روبه‌رو می‌شوید که بدن انسان با آن بیگانه است و ضررشان بیشتر از نفعشان است .

استفاده از این داروها از نظر طبابت نقص غرض است برای مثال گروهی از این داروها ظاهری زیبا و باطنی بد دارند و به آنها داروهای آرامبخش می گویند. و در دنیای پر آشوب و با دلهره و اضطراب همراه است رفته رفته زیباتر هم خواهند شد که این دسته از داروها خریداران بسیاری هم دارند.

عوارض داروهای آرام بخش

عوارض داروهای آرام بخش

عوارض این داروها عبارت هستند از :

 اختلالات کبدی، یرقان، کاهش مقاومت بدن در مقابل امراض عفونی و افزایش احساس عدم تأمین سلامتی و بالاخره اعتیاد به این قرص‌ها و اسیر شدن به این داروها می باشد.

در اصل طب جدید به دنبال سوداگری می گردد و طب سنتی در پی کاهش عوارض داروهای شیمیایی . جای تأسف دارد که پزشکان طب رایج حتی از کتاب قانون، الحاوی، ذخیره خوارزمشاهیر مخزن الادویه، و قرابادین کبیر آگاهی ندارند.

در خصوص داروهای آرام‌بخش لازم به ذکر است که داروهای به‌ اصطلاح آرام‌بخش در سال ۱۹۵۰ کشف گردید و شهرت جهانی پیدا نمود

جای تاسف دارد که تولید داروهای آرامبخش سود بسیاری دارد زیرا این داروها طرفداران بسیاری دارد.

داروهایی که امروزه برای رفع سر درد استفاده می شوند خود عاملی هستند بر بروز سر درد های شدیدتر و همینطور داروهای خواب اور خودشان عاملی هستند بر بی خوابی و بروز مشکل در خواب. 

کسانی که همیشه  از داروهای آرام‌بخش مصرف می‌کنند رفته رفته به آن وابسته می شوند و برای به دست آوردن آرامش مجبور به مصرف میزان بیشتری از آن داروها می باشند که این خود نوعی اعتیاد است که ترک این وابستگی بسیار مشکل تر آنچه که تصور می شود هست.

عوارض داروهای آرام بخش

عوارض داروهای آرام بخش

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم,

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *