بازدید این صفحه: 760
کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟ ,ضعیف شدن دندان بعد از عصب کشی,عصب کشی دندان,علت پوسیدگی دندانها,پیشگیری از پوسیدگی دندانها

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

در حال حاضر مراحل درمان ریشه دندان بسیار پیچیده تر و حرفه ای تر گذشته انجام میشود و مراحل درمان آن شامل بیرون کشیدن پالپ دندان یعنی عصب و عروق دندان ؛ پاکسازی و شکلدهی کانالها ضدعفونی کردن آنها و سپس مهر و موم کردن و پرکردن ریشه با مواد سازگار با بدن می باشد.

 بر این اساس کلمه عصب کُشی واژه ای کاملا غلط می باشد .

آیا با انجام عصب کشی، دندان  ضعیف می شود؟

خیر ، عصب کشی، دندان را ضعیف نمی کند، بلکه پوسیدگی دندان است که سبب ضعیف شدن دندان می گردد. درواقع دندان های پوسیده نسبت به دندان های سالم به علت خراب شدن ساختار نسج دندان، ضعیفتر هستند. در طول  پرکردن دندان یا عصب کشی،اصولا  تمام ساختارهای آسیب دیده و تخریب شده ی دندان خارج می شود و با ماده پرکردنی مناسب پر می گردد.

برخی از این مواد پرکردنی دندان حتی می توانند ساختار دندان خراب شده را تقویت هم بکنند،بر این اساس عصب کشی، دندان را هرگز ضعیف نمی کند، بلکه این پوسیدگی دندان است که سبب ضعیف شدن دندان می گردد.

البته لازم به ذکر است ساختار دندان ها پس از عصب کشی به علل متفاوت از جمله تغییر رطوبت، تاثیر موادی که در پروسه درمان ریشه استفاده می شود و… دچار تغییراتی می گردند.

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

به چه علت دندان عصب کشی شده تا چندین هفته با درد همراه است ؟

در چند روز اول بعد از درمان ریشه امکان دارد  دندان ها کمی حساس و دردناک باشند . مخصوصا  هنگامی  که درد و التهاب پیش از شروع کار درمان وجود داشته باشد.

درواقع  خارج کردن و قطع عروق و اعصاب از کانال ریشه، زخم و التهابی را اطراف ریشه دندان در استخوان ایجاد می نماید . به این ترتیب  در صورت وجود دردهای احتمالی پس از درمان نباید نگران باشید.

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

کدام درست است عصب کُشی یا عصب کِشی؟

منبع : ایران مطلب

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *