بازدید این صفحه: 745
اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران ,آرتروز زانو,درمان آرتروز زانو,علت ابتلا به آرتروز زانو,بیماری های التهابی مفصلی,پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

 

آرتروز زانو و تمامی مفاصل به دو دسته اولیه وثانویه تقسیم می‌گردد و آرتروز اولیه اغلب به علت افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی بدن است که پدیده پیری در همه سلولهای بدن با افزایش سن روی می‌دهد و اگر پیری در بافت غضروفی اتفاق بیفتد موجب تغییراتی درآن مانند کاهش آب و ضخامت غضروف می‌ گردد که نهایتا آرتروز در بافت غضروفی را موجب می‌شود.

نوع  ثانویه به دلایل دیگری به جز علل اولیه برای ابتلا به آرتروز و ساییدگی مفاصل از قبیل تغییرات راستای اندام تحتانی به صورت پاهای پرانتزی همینطور آسیب‌های مفصلی مانند ضایعات لیگامانی، شکستگی های داخلی مفصلی، رماتیسم، نقرس و بیماری‌های التهابی داخل مفصلی که می‌تواند موجب تغییراتی در غضروف مفصل و تبدیل به ساییدگی و آرتروز مفصل گردد.

نوع اولیه معمولا در سنین بالاتر روی میدهد  و همان طور که با بالا رفتن سن موی سر سفید می‌شود و تغییراتی در بینایی اتفاق می افتد، تغییراتی در بافت غضروفی نیز ایجاد می‌ گردد که زمینه‌های ژنتیک و افزایش وزن می‌تواند موجب تشدید آرتروز شود.

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

علل دیگری به غیر از افزایش سن دارد که شکستگی ها،‌ضایعات لیگامانی، بیماری های التهابی مفصلی مانند رماتیسم و بیماری‌های متابولیک را می‌توان دراین خصوص نام برد که موجب شیوع بیماری آرتروز در سنین پایین‌تر و جوانی می‌گردد.

باید از عواملی که موجب تشدید آرتروز می‌شود پیشگیری کرد که در این خصوص داشتن وزن متعادل و رعایت عادات زندگی به نحوی که فشار کمتری به زانوها وارد شود برای پیشگیری اثرگذار هستند .

لازم است افراد وزن خود را کنترل نمایند و از افزایش آن جلوگیری کنند ، زیرا در برخی موارد به ازای هر یک کیلوگرم اضافه وزن، بین ۵ تا ۷ برابر یعنی در حدودد ۵ تا ۷ کیلوگرم به زانو فشار وارد میشود .

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *