بازدید این صفحه: 1241
درمان زانو درد

علل شایع زانو درد پارت سوم

علل شایع زانو درد پارت سوم

 

 

 

پارگی رباط یا تاندون:

زانو درد ممکن است براثر پارگی رباط ها یا تاندون های زانو اتفاق بیفتد. این نوع زانو درد هم با خم کردن زانو یا وقتی فشار وزن روی آن قرار می گیرد بدتر می شود و ممکن است زانو و نواحی اطراف آن گرم و متورم شوند.

گاهی اوقات متخصص ارتوپدی در پارگی رباط ها و تاندون های زانو جراحی را توصیه می کند.

خونریزی داخلی مفاصل:

خونریزی داخلی مفاصل به احتمال زیاد منجربه ساییدگی مفصلی و معلولیت درسنین بالا می شود وباید به سرعت درمان شود.

علائم خونریزی داخلی مفاصل ورم زانو، گرمی، خشکی و کبودی است. برای درمان خونریزی داخلی مفاصل بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید. گاهی برای درمان زانویی که به شدت متورم شده است جراحی لازم می شود اما دربعضی موارد هم با داروهای ضد انعقادی مثل وافارین خونریزی داخلی مفاصل بدون هیچ آسیبی درمان می شود.

درمان زانو درد

علل شایع زانو درد

بیماری آزگود- اشلاتر:

این بیماری درنوجوانان وبزرگسالان باعث ایجاد درد، تورم وحساسیت به لمس درغده ی استخوانی زیر زانو می شود و درکودکان پرتحرکی که بسیار می دوند و می پرند و خم می شوند شایع تر است.

کاهش فعالیت، مصرف مسکن و استفاده از کیسه ی یخ به تسکین درد کودکانی که دچار آزگود- اشلاتر شده اند کمک می کند.

نقرس:

تجربه ی حمله ی ناگهانی و درد شدید زانو، تورم، قرمزی ویا گرم شدن آن می تواند به علت نقرس باشد که یک نوع ورم مفصلی است. نقرس باعث تولید اسید اوریک در بدن می شود و درمفاصل کرستال هایی ایجاد می کند که ملتهب و دردناک هستند. این درد ممکن است حتی در زمان استراحت یا خواب هم رخ دهد.

سپتیک آرتریت:

سپتیک آرتریت یک بیماری جدی و بسیار خطرناک است که درآن زانو گرم و متورم می شود و شما احساس ناراحتی می کنید. قبل از درمان این بیماری برای خارج کردن مایع زانو آنتی بیوتیک تجویز می شود وگاهی اوقات برای برطرف کردن عفونت آن جراحی آرتروسکوپی لازم است.

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع: www.nhs.uk

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *