بازدید این صفحه: 2797
علت ابتلا به آرتروز زانو

علل شایع زانو درد پارت دوم

علل شایع زانو درد پارت دوم

آرتروز زانو:

درد وسفتی درهردو زانوی افراد مسن بیشتر اتفاق می افتد. آرتروز زانو شایع ترین نوع زانو درد است که باعث آسیب رسیدن به غضروف مفصلی(سطح محافظ استخوان زانو) می شود وتورم خفیفی داخل بافت ها واطراف مفاصل به وجود می آورد.

در آرتروز زانو با قرار گرفتن وزن بدن روی زانوها درد مفاصل زانو افزایش پیدا می کند وباعث سفتی زانو وعدم توانایی حرکتی آن می شود. در این نوع آرتروز گاهی زانوها ورم می کنند و این ورم درپشت زانوها پر ازمایع می شود که کیست بیکر یا کیست رکبی نامدارد.

آرتروز زانو افراد جوان را نسبت به افرادی که اضافه وزن دارند یا درگذشته صدمات جدی به زانوی آن ها وارد شده است کمتر تحت تاثیر قرار می دهد.

برای درمان آرتروز زانو گاهی پزشکان استفاده از کفش های مناسبی که از فشار روی مفاصل می کاهند، عصا یا وسایل کمکی، مصرف مسکن، فیزیوتراپی یا کم کردن وزن را توصیه می کنند.

دلایل آماس کیسه های مفصلی زانو

التهاب تاندون ها:

استفاده ی بیش از حد یا آسیب رساندن به تاندون های زانو که به ساق پا متصل هستند می تواند باعث التهاب تاندون ها شود.التهاب تاندون ها وضعیتی دردناک و حساس به لمس است که در آن زانو متورم وگرم می شود.

التهاب تاندون ها اغلب با استراحت درخانه و استفاده از کیسه ی یخ و مسکن بهبود پیدا می کند.

آماس کیسه های مفصلی:

آماس کیسه های مفصلی زانو یا بورسیت در افرادی که مشاغل خاصی دارند مثل فوتبالیست ها یا ورزشکاران بیشتر رخ می دهد و این نوع زانودرد با زانو زدن یا خم کردن کامل زانو بدتر می شود وزانوی شما ملتهب، حساس، قرمز و گرم می شود.

آماس کیسه های مفصلی هم اغلب درخانه وبا استراحت دادن به منطقه ی آسیب دیده درمان می شوند و استفاده از کیسه ی یخ ورم و التهاب زانوها را کاهش می دهد همچنین مصرف مسکن زانو درد شمارا بهبود می بخشد اما اگر قرمزی و التهاب بیشتر شود یا به طور مداوم تب داشته باشید باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

مترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع: www.nhs.uk

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *