بازدید این صفحه: 881
اضافه وزن عامل زانو درد در مردم ایران ,آرتروز زانو,درمان آرتروز زانو,علت ابتلا به آرتروز زانو,بیماری های التهابی مفصلی,پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

 

شاید بسیاری از افراد را دیده باشید که با مشکل پوسیدگی دندان گریبانگیر باشند،پوسیدگی دندان علل متفاوتی دارد که عدم رعایت بهداشت فردی کی از علل ابتلا به پوسیدگی دندان می باشد.

مراقبت از دندان ها کاری بس ساده اما لازم است زیرا دندان عضوی بسیار حساس است که با بی توجهی هم بر چهره و هم بر جسم انسان اثر بدی می گذارد.

پوسیدگی دندان حاصل فعالیت برخی باکتری هاست که از مهم ترین آنها می توان به استرپتوکوک موتانز اشاره نمود . این باکتری توسط کپسول خود به  به سطح صاف و خارجی دندان که همان مینای دندان است متصل میشود .

با کشیدن ناخن بر گوشه ی دندان یک پلاک دندانی بر روی ناخن دیده میشود که حالت پسبناک دارد.این پلاک همان باکتری ها به همراه کپسول خود هستند .

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

این باکتری ها بی هوازی بوده و تخمیر اسیدی انجام می دهند که اسید حاصل PH کمتر از ۵ دارد و سبب تجزیه ی مواد معدنی موجود در مینای دندان میشود .بدین ترتیب آنها به مواد آلی زیر مینای دندان دست می یابند و با تجزیه ی آنها باعث پوسیدگی بیشتر دندان میشود .

برای جلوگیری از پوسیدگی باید پلاک های دندانی را به طور فیزیکی برداشت که این عمل با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان قابل انجام است .همچنین باید مصرف قند ساکارز را کاهش داد زیرا ساکارز پیش ماده سنتز کپسول این باکتری هاست .

گفتنی است که فلوراید هم مقاومت مینای دندان را در برابر اسید افزایش می دهد .

در پایان باید اشاره کنیم که استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان موجب سالم ماندن دندانهای شما میشود اما همین مسواک زدن اگر به طور صحیح انجام نشود خود عاملی بر پوسیدگی دندان خواهد بود،پس لازم است پیش از هرکاری برای دندان های خود روش صحیح مسواک زدن را فرا بگیرید تا برای مدت های طولانی در عمر خود از دندان های طبیعی خودتان بهره ببرید .

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *