بازدید این صفحه: 1064
کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات ,خواص درمانی سبزیجات,پیشگیری از ابتلا به آلزایمر,درمان بیماری آلزایمر,داروهای بیماران مبتلا به آلزایمر,ژن APOE4

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

 

محققان در به روزترین پژوهش خود دریافته‌اند خوردن انواع توت، زعفران و سبزیجات بخارپز می‌تواند در رفع و پیشگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر مفید باشد.

پژوهشگران بر این باورند که عواملی مانند کنترل فشار خون و کلسترول نقش قابل ملاحظه‌ای در برطرف کردن خطر آلزایمر دارد.

مصرف غذاهای گیاهی می‌تواند از گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بد خون پیشگیری نماید ،همینطور انجام ورزش نیز می‌تواند از انقباض سلول‌های مغزی و ایجاد تخریب سلولی پیشگیری نماید .

اسکن MRI از مغز مبتلایان به آلزایمر حاکی از ان است که انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند از انقباض وابسته به سن در مرکز حافظه مغز پیشگیری نماید .

محققان بر این باورند که  پلاک‌های آمیلوئیدی در نیمی از افراد در رده سنی ۵۰ سال وجود دارد که علامت ابتدایی ابتلا به آلزایمر می باشد .

طبق پژوهش های انجام گرفته رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل گوشت، فرآورده‌های لبنی کم چرب، سبزیجات، لوبیا، میوه و آجیل می باشد می‌تواند سبب کاهش خطر ابتلا به زوال عقل گردد .

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

پژوهشگران دانشگاه هاروارد همینطور کشف کردن که مصرف چربی‌های اشباع می‌تواند سبب کاهش عملکرد مغز، پیر شدن سلول‌های مغزی و بروز آلزایمر گردد .

بر طبق پژوهش های انجام گرفته ،دانشمندان  توصیه می‌کنند افراد هر روز به مقدار کافی انواع توت را مصرف نمایند ، نوشیدنی حاوی سبزیجات و یا آبمیوه‌ بدون شکر مصرف نمایند ، به مواد غذایی زعفران اضافه کنند، رژیم غذایی اغلب گیاهی داشته باشند، پنیر کمتر مصرف کنند، همینطور گوشت کمتر بخورند و مواد پروتئین حیوانی را به صورت پخته مصرف نمایند .

پژوهشگران ژن APOE4 را در دهه ۱۹۹۰ کشف کردند که مسئول ابتلای افراد به بیماری آلزایمر با درصد بالایی می باشد .

دانشمندان بالاترین فرکانس ژن APOE4 را در کشور نیجریه شناسایی کرده‌اند که موجب شده تا این کشور کمترین میزان افراد مبتلا به آلزایمر را در جهان دارا باشد .

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

کاهش ابتلا به آلزایمر با خوردن سبزیجات

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی
  1. سی سی

    سلام و خسته نباشید
    خیلی انتخاب عکس هاتون به جا و مناسبه
    بسیار عکس های زیبا و غیر مشابه با سایت های دیگه دارید
    ممنون که این همه به شعور مخاطبانتون اهمیت میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *