بازدید این صفحه: 783
یائسگی در مردان

عوامل بروز یائسگی در مردان پارت اول

عوامل بروز یائسگی در مردان پارت اول

اگر شما هم مدتی است که احساس می کنید قدرت استخوان‌ها و حجم عضلات ‌‌تان کم شده، دچار اضافه وزن و بی‌ خوابی و افسردگی شده‌اید و غیره. این ها می‌ تواند نشانه‌ های آندروپوز (Andropause) یا یائسگی مردانه باشد.

عوامل بروز یائسگی مردانه، افزایش سن و کاهش میزان هورمون تستوسترون در بدن است که بر سلامت جسم و روان فرد تاثیر می‌ گذارد و عوارض آن از ۵۰ سالگی به بعد نمایان می‌ شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که ۷ درصد مردان ۱۰ تا ۶۰ سال، ۲۲ درصد مردان ۶۰ تا ۸۰ سال و ۳۶ درصد مردان ۸۰ تا ۱۰۰ سال دچار کمبود تستوسترون هستند.

در مردان غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز وظیفه کنترل ترشح تستوسترون را بر عهده دارند. ترشح نوعی هورمون به نام GnRH توسط هیپوتالاموس به هیپوفیز کمک می‌ کند تا هورمونی موسوم به LH را ترشح کند که بر سلول‌ های بدن (سلول‌های لیدیگ) اثر می‌ گذارد.

نشانه ‌های کاهش تستوسترون در مردان چندان قابل تشخیص نمی باشد، به دلیل اینکه مکانیسم‌ های کمکی نظیر تولید هورمون ‌های آندروژن توسط غدد فوق ‌کلیوی بر آن تاثیر می ‌گذارد. زمانی که میزان ترشح تستوسترون کاهش می ‌یابد، بدن مقداری از هورمون پیش ساز تستوسترون را تبدیل به تستوسترون می‌ کند، اما از نشانه‌ های کاهش تستوسترون در بدن می ‌توان به سردرد، کاهش قدرت دید، کوتاهی قد در نتیجه ی پوکی استخوان و کم خونی جزیی اشاره کرد.

یائسگی در مردان

عوامل بروز یائسگی در مردان پارت اول

هورمون ‌درمانی جایگزین

هورمون درمانی جایگزین از سال ۱۹۹۰ در آمریکا به وجود آمد و طرفداران زیادی پیدا کرد، به طوری که تجویز آن بین سال ‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به ۱۷۰ درصد رسید.

پزشکان اغلب تستوسترون را از راه درون عضله ‌ای یا زیرپوستی تزریق می نمایند. در مردانی که به میزان کافی بدن شان تستوسترون تولید نمی ‌کند، دریافت این هورمون می ‌تواند مفید باشد و بر حجم ماهیچه ‌ای، اخلاق و خواب آن ها تاثیر بگذارد، اما به نظر نمی ‌رسد تزریق این هورمون بر میل جنسی و قدرت بدنی چندان تاثیری داشته باشد. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که هورمون درمانی جایگزین در مردان می ‌تواند خطراتی نیز به دنبال داشته باشد و پزشک مربوطه باید پروستات و میزان هموگلوبین خون را در مردان تحت معالجه، زیر نظر داشته باشد.

یائسگی در مردان

عوامل بروز یائسگی در مردان پارت اول

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: عوامل بروز یائسگی در مردان پارت دوم - مریض خونهمریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *