بازدید این صفحه: 480
مقایسه PRP و بوتاکس

مقایسه PRP و بوتاکس

مقایسه PRP و بوتاکس

 

 

هر دو روش بوتاکس و PRP برای رفع چین و چروک پوست کاربرد دارند. ابتدا بسیار مختصر درباره این دو روش توضیح می دهیم.
بوتاکس دارویی است که برای درمان و ترمیم خطوط اخم و چروک کاربرد دارد و توسط FDA (اداره دارو و غذای آمریکا) به رسمیت شناخته شده است. این دارو چین و چروک صورت را بدون نیاز به جراحی از بین می برد. بوتاکس از طریق شل کردن عضلات، چین های افقی پیشانی و خط اخم را از بین می برد و خطوط اصطلاحا ( پاکلاغی ) دور چشم را هم درمان می کند.

مقایسه PRP و بوتاکس

مقایسه PRP و بوتاکس

PRP یا پلاکت درمانی ( سلول درمانی ) روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک و باعث کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد.
مهمترین تفاوت این دو روش، این است که بوتاکس دارویی از خارج بدن است اما PRP ماده ای ست که از خود بدن به دست می آید.
بوتاکس دارای اثرات موقت است و طول اثر آن بین ۴ تا ۱۲ ماه است و احتمالا با تکرار تزریق، اثراتش طولانی تر می شود.

مقایسه PRP و بوتاکس

مقایسه PRP و بوتاکس

PRP با توجه به ترمیمی که در لایه های پوست ایجاد می کند یک روشی دائمی محسوب می شود. البته چون روند پیری هیچ گاه متوقف نمی شود، برای بازگرداندن ظاهر، در این مورد هم نیاز به تکرار جلسات هر ۱ تا ۴ سال یک بار خواهد بود.
دیگر تقاوت این دو روش، تفاوت در نوع چروک های هدفشان می باشد. بوتاکس بر روی چروک های دینامیک موثر است. این نوع از چروک بیشتر در ناحیه پیشانی و گوشه های چشم ایجاد می گردد. علت ایجاد این چروک ها، انقباض عضلات ناحیه می باشد.
چروک های هدف PRP، چروک های استاتیک هستند که امکان ایجاد آنها در هر نقطه ای از پوست بدن وجود دارد. علت ایجاد این نوع از چروک ها، روند پیری و عوامل میحطی مانند تابش اشعه آفتاب می باشد.

منبع: prptreatments

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *