بازدید این صفحه: 419
مضرات بوتاکس

از مشکلات و مضرات بوتاکس چه میدانید

از مشکلات و مضرات بوتاکس چه میدانید

 

 

بوتاکس ازباکتری کلستریدیوم بوتولینوم مشتق شده است. باکتری ای که اگر توسط انسان خورده شود خطرناک است اما اگر برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی مصرف شود بی خطر است. این مواد در پایه برای درمان اسپاسم بیش از اندازه چشم تولید شده بود چرا که عضلات را منجمد و فلج می کند. بعدا متخصصان متوجه تاثیرات این ماده بر روی فلج کردن عضلات صورت و کاهش چین و چروک سطحی آن نیز شدند.

چنان چه بوتاکس به عنوان یک روش کم خطر برای از بین بردن چین و چروک به شمار می رود اما باید دانست که این ماده یک دارو است نه یک وسیله آرایشی. بنابراین امکان داردعوارض و یا واکنش های آلرژیک به همراه خود داشته باشد و باید حتما در مطب پزشک متخصص این کار انجام شود. همچنین امکان دارد شما از اینکه عضلات صورتتان فلج هستند و بسیاری از واکنش ها مانند اخم یا خنده را همانند قبل نمی توانید انجام دهید ناراحت باشید ولی باید دانست که بعد از چند ماه صورتتان به حالت گذشته باز میگردد و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

همچنین مواد بوتاکس مانند هر داروی دیگری ممکن است با گروهی از داروهای دیگر تداخل داشته باشد بنابراین پیش از انجام آن با پزشکتان مشورت کنید. به خانم های باردار نیز سفارش می شود که در این دوران این عمل را انجام ندهند زیرا که اثراتی بر روی جفت و جنین خواهد داشت .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *