بازدید این صفحه: 1648
خواص درمانی انگور

خواصی از انگور که تا امروز نمی دانستید

خواصی از انگور که تا امروز نمی دانستید

انگور به‌طور وحشی روی درخت مو یا تاک رشد می‌کند، یا آن را پرورش می‌دهند، و از دانه، پوست، برگ، ساقه، و خود میوه انگوردر درمان‌های گیاهی استفاده می‌شود.

میوه انگور تازه و خشک شده، به همان صورتی که هستند یا به شکل عصاره مایع، تنتور، محلول غرغره یا دهان شوی، تنقیه، دوش (Douche) و کمپرس استفاده می‌شود. عصاره دانه انگور و رزوراترول به‌عنوان مکمل‌های غذایی به شکل قرص و کپسول در دسترس می‌باشد. مقدار این مواد در مکمل‌های متفاوتی که تولید کنندگان مختلف تولید می‌کنند متغیر است.

 گاهی اوقات در زمان‌های گذشته، رژیم‌های غذایی که تنها از انگور تشکیل می شد را به‌عنوان راه‌های جایگزین برای درمان سرطان تبلیغ می‌کردند. در حال حاضر، برخی از مواد شیمیایی که در عصاره انگور یافت می‌شود (و آنها را پروانتوسیانیدین‌ها می‌نامند) و ماده‌ای که در پوست انگور موجود است (و نام آن رزوراترول است) را به‌منظور کاربرد احتمالی آنها در پیشگیری و درمان سرطان و بیماری‌های دیگر بررسی می‌کنند.

برخی از شواهد آزمایشگاهی حاکی از آن است که شاید مواد شیمیایی خاصی که در میوه انگور و در دانه و در پوست آن موجود است به پیشگیری بیماری قلبی و سرطان کمک کند، اما برای درک فوائد دراز مدت احتمالی انگور باید تحقیقات بیشتری برروی انسان صورت گیرد.

پزشکان طب جایگزین (Alternative Practitioners) استفاده از میوه انگور و از قسمت‌های مختلف این گیاه را برای فشار خون بالا، یائسگی، ورید واریسی، بالابودن کلسترول، جوش‌های پوستی، و مشکلات ادراری توصیه می‌کنند.

آنها همچنین ادعا می‌کنند انگور برای التهاب لثه، گلو، چشم، و دهان مفید است. رژیمی که تنها از انگور تشکیل می‌شود، گرچه امروزه به‌ندرت از آن استفاده می‌کنند، در زمان‌های مختلف در قرن بیستم به‌عنوان درمانی برای شستن توکسین‌ها از بدن و برای محافظت از بدن در برابر سرطان و عملاً در برابر تمام بیماری‌ها تبلیغ می شد، و برخی از طرفداران آن اعتقاد داشتند که این رژیم‌غذایی سرطان را درمان می‌کند.

خواص درمانی انگور

خواصی از انگور که تا امروز نمی دانستید

شواهد موجود حاکی از آن است که پروانتوسیانیدین‌ها، یعنی مواد شیمیایی که در عصاره دانه انگور وجود دارند، آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند.

رژیم‌غذایی کامل انگور را با روزه گرفتن و تنقیه روزانه به مدت چند روز آغاز می‌کنند و سپس از رژیم‌غذایی متشکل از انگور و آب به مدت ۱ یا ۲ هفته استفاده می‌نمایند. پس از آن، می‌توان از میوه تازه و شیر ترش هم استفاده کرد. مرحله بعدی این رژیم‌غذایی شامل کاربرد سبزیجات خام، سالاد، میوه‌های آجیلی، لبنیات، عسل، و روغن زیتون است. در طول مرحله نهایی رژیم‌غذایی، اگر شخص بیمار وضع خوبی داشته باشد، شاید مجاز باشد روزی یک وعده غذای پخته مصرف نماید.

در چند مطالعه آزمایشگاهی برروی کشت‌های سلولی مشخص شده است پروانتوسیانیدین‌ها، یعنی مواد شیمیایی که در عصاره دانه انگور یافت می‌شوند، دارای ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی هستند. در برخی از مطالعات آزمایشگاهی هم مشخص شده است که امکان دارد پروانتوسیانیدین‌ها تولید استروژن در بدن را کاهش دهند، که این ممکن است بر تومور‌های حساس به هورمون مانند بعضی از انواع سرطان پستان تأثیر داشته باشد.

 هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان از این ویژگی‌ها برای مبارزه با سرطان در انسان استفاده نمود. در حال حاضر، آزمایشات بالینی اولیه در دست انجام است تا بهترین دوز عصاره دانه انگور برای مهار نمودن سطح استروژن جهت پیشگیری سرطان پستان پیدا شود.

در یک مطالعه آزمایشگاهی معلوم شد که به نظر می‌آید عصاره دانه انگور باعث مؤثرتر شدن داروی شیمی‌درمانی داکسوروبیسین بر علیه سلول‌های سرطان پستان می‌شود.

در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی مشخص شده است که شاید رزوراترول در پیشگیری بیماری قلبی و سرطان مفید باشد. به نظر می‌آید این ماده دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، و احتمالاً ضد استروژنی باشد. همچنین به نظر می‌رسد رزوراترول آنزیم‌های کبدی را، که مسئول دفع مواد شیمیایی ناخواسته از بدن هستند، فعال می‌سازد.

خواص درمانی انگور

خواصی از انگور که تا امروز نمی دانستید

منبع: سایت مرکز جامع سرطان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *