بازدید این صفحه: 900
بیماری بی‌خوابی مزمن

بیماری بی‌خوابی مزمن

بیماری بی‌خوابی مزمن

 

افراد مبتلا به بیماری بی‌خوابی، سخت به خواب می‌روند و یا موقع خواب تا مدت زیادی بیدار می‌مانند. یکی از پژوهش­های جدید درخصوص بیماری بی‌خوابی نشان می‌دهد که این افراد باید زمان کمتری را در رخت‌خواب بمانند و باید از این راه به‌عنوان یکی از روش‌های مقابله با بیماری بی‌خوابی مزمن استفاده کنند.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا در تحقیق جدیدشان دریافتند چیزی که می‌تواند به ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری بی‌خوابی کوتاه‌مدت یا حاد کمک کند تا از تبدیل شدن بیماری به بی‌خوابی طولانی‌مدت و مزمن جلوگیری کنند، این است که زمان حضور در رخت‌خواب را محدود کنند.

بیماری بی‌خوابی مزمن

بیماری بی‌خوابی مزمن

به طور مثلا درصورتی که فرد بیمار ۱۱:۳۰ شب می‌خوابد و قصد دارد که ۷:۳۰ صبح فردا بیدار شود ولی ۵:۳۰ صبح بیدار می‌شود، نباید بعد از بیدار شدن در رخت‌خواب بماند و باید همان موقع بلند شود و فعالیت روزانه‌اش را شروع کند.

مسئولان این تحقیق می‌گویند که بیماران مبتلا به بی‌خوابی مزمن اغلب برعکس این کار را انجام می‌دهند. نتایج نهایی این تحقیق حاکی از آن است که کسانی که خوب می‌خوابند، زمان کمتری را در رخت‌خواب می‌گذارنند و دائما در رخت‌خواب چرت نمی‌زنند.

بیماری بی‌خوابی مزمن

بیماری بی‌خوابی مزمن

منبع:medicalnewstoday به نقل از سلامتیسم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *