بازدید این صفحه: 587
سوزش معده

سوزش معده بیماری است یا علامت بیماری

سوزش معده بیماری است یا علامت بیماری

متخصص بیماری‌های داخلی اظهار داشت: گاهی بر اثر پر خوری یا در هم خوری سوزش معده شروع می‌شود که این سوزش یک علامت بوده نه بیماری
بر اثر رفتار های غلط غذایی مثل پرخوری یا در هم خوری و دراز کشیدن بلافاصله پس از صرف غذا، فرد سوزشی در ناحیه زیر جناق سینه خود حس می کند که در اکثر موارد با رفلاکس معده (بازگشت اسید معده) اشتباه گرفته می شود .
سوزش معده یک نشانه عام است و تقریبا اکثر افراد آن را تجربه کرده اند که این نشانه با رعایت الگوی تغذیه و پرهیز از حرف زدن در حین غذا خوردن قابل پیشگیری است .

سوزش معده

رفلاکس معده و تنگی نفس

مواردی سوزش معده ناشی از یک بیماری دیگر است که تنها با رعایت قوانین تغذیه ای و خوب جویدن غذا یا شمرده خوردن برطرف نمی شود، این حالت رفلاکس معده است که برگشت طولانی مدت اسید معده به مری را با احساس سوزش همراه می سازد.
رفلاکس معده با از بین بردن بافت مری همراه است و این حالت بر اثر بازگشت اسید معده و به علت ضعف عضلات انتهایی مری صورت می گیرد .
گرچه می توان سوزش معده را در منزل برطرف کرد، اما درمان رفلاکس معده نیازمند بررسی پزشک متخصص و مشاهده میزان آسیب دیده گی مری و معده است که از راه آندوسکوپی صورت می گیرد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *