بازدید این صفحه: 801

سبوس گندم فرآوری شده و فواید آن

سبوس  گندم فرآوری شده و فواید آن

 

سلولزی که ما میخوریم مخصوصا سبوس گندم به علت وجود مقادیر بالای فیبر نامحلول قابل هضم نمی‌باشد. و از معده دست نخورده خارج می‌شوند . ولی این قسمت‌ها ی هضم نشده دارای فواید بسیاری هستند که از جمله تحریک و ایجاد حرکات معدی است . این حرکات ظا هراْ دارای اثر مفید و مطبوعی نیستند ولی در حقیقت بسیار مهم و ضروری می‌باشند. و سبب تقویت و بهبود عملکرد معده می‌باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف سه قاشق مرباخوری پودر سبوس گندم در یک لیوان شیرکم چرب یا یک لیوان آب میوه قبل از صبحانه، برای مدت یک ماه فرد را علیه یبوست بیمه می‌کند. سبوس گندم برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر بسیار مفید است.  دانشمندان در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که پودر سبوس گندم مهمترین و قویترین فیبر مکانیکی است. پودر سبوس گندم به دلیل اینکه دافع قاطع یبوست است به طلای گیاهی معروف شده و کوچکترین عارضه جانبی نیز ندارد.

فرد سالم و دارای عادت غذایی مرتب و خوب ، همیشه دارای متابولیسم صحیح و سالم می‌باشد که بازتاب آن بی‌بو شدن مدفوع در زمان تخلیه است. بوی بد موفوع نشانه بیمار بودن متابولیسم فرد است که باید نسبت به این مساله حساس بود زیرا منشا بسیاری از  بیماری‌ها بخصوص سرطان روده بزرگ از همین نکته به ظاهر ساده نشات می‌گیرد.

 

فواید مصرف سبوس گندم

یبوست مادر بیماری ها محسوب می‌شود که به گفته پزشکان ، یبوست حاد یا مزمن عوارض گوناگون ناشی از متابولیسم ناقص از قبیل دیابت نوع ۲، چاقی مرضی ،چربی خون بالا ، اسید اوریک بالا ، پوکی استخوان ، کم حجم شدن مغز استخوان، پوسیدگی دندان و … را به دنبال دارد. با خوردن پودر سبوس گندم ، فشار خون بالا، اسید اوریک، کلسترول و تری گلیسیرید کاهش میابد و از ناراحتی های عصبی جلوگیری میکند.

مصرف پودر سبوس گندم درمانگر پلیپ هایی می‌شود که در کولن یا روده بزرگ ایجاد می‌شود و از آن مهمتر ورم معده و ورم روده را درمان می‌کند. مصرف مداوم پودر سبوس گندم باعث می‌شود فرد علیه یبوست در دوران‌های بعدی زندگی به خصوص در دوران‌های بزرگسالی ایمنی نسبی پیدا کند.

یکی دیگر از فواید مهم مصرف پودر سبوس گندم از بین بردن سردل سنگین است و نفخ و فشاری که در روده و معده ایجاد می‌شود. فرد سالم و دارای عادت غذایی مرتب و خوب ، همیشه دارای متابولیسم صحیح و سالم می‌باشد که بازتاب آن بی‌بو شدن مدفوع در زمان تخلیه است. بوی بد موفوع نشانه بیمار بودن متابولیسم فرد است که باید نسبت به این مساله حساس بود زیرا منشا بسیاری از  بیماری‌ها بخصوص سرطان روده بزرگ از همین نکته به ظاهر ساده نشات می‌گیرد.

 

مشاهده کنید: ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سبوس گندم

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع: بخش تحقیق و توسعه به مالت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *