بازدید این صفحه: 958
راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت اول

راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت اول

راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت اول

 

بزرگ شدن سینه ها در دختران معمولاً یکی از علائم رسیدن به بلوغ بحساب می آید. اغلب این اتفاق قبل از اولین عادات ماهیانه رخ می دهد. در طول دوران بلوغ، تغییرات منظمی در سینه همه دختران بوجود می آید. با بزرگتر شدن و رشد یافتن، فرد برآمدگی ها و تغییرات دیگری را در سینه خود احساس خواهد کرد، و در طی عادت ماهیانه، سینه ها حساس تر از حالت عادی می شوند. بیشتر این تغییرات، تا حدودی طبیعی است. در صورتی که خانم ها خودشان مداوم سینه هایشان را مورد آزمایش قرار دهند، بیشتر به این تغییران عادت می کنند. زمانیکه خوب با چگونگی سینه ها آشنا شدند، راحت تر می توانند موارد غیرطبیعی و مشکلات را تشخیص دهند.

در صورتی که سالانه برای چک آپ کامل نزد پزشک می روید، او سینه های شما را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد تا از سلامت آنها آگاهی یابد. پزشک احتمالاً به شما نشان خواهد داد که چطور خودتان نیز بطور مداوم آزمایش سینه را انجام دهید تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل سریعاً نزد پزشک بروید.

این آزمـایشات شخصـی بـه شما کمک می کند تا بتوانید وجود کیست ها یا هرگونه مشکل خوش خیم (غیر سرطانی) را در سینه خود تشخیص دهید. خانم ها حتی می توانند سرطان را نـیـز از طریق این آزمایشات تشخیص دهند، البته این مشکل در نـوجـوانـان و جـوانـان بـه نـدرت دیـده می شـود. انـجـام این آزمایشـات بسـیــار ساده است و چند دقیقه بیشتر وقت نمی گـیرد. با اینکه در ابتدا ممکن است کمی برایتان عجیب باشد، اما از این طریق قادر خواهید بود سلامت سینه هایتان را خود تشخیص دهید.

نحوه ی انجام آزمایش سینه ها

آزمایش سینه ها هر ماه، یکبار به نظر کافی می باشد و بهتر است که این آزمایش در یک زمان مشخص از ماه صورت گیرد چون سینه ها در چرخه ی قاعدگی دستخوش تغییر می شوند. بهترین زمان برای انجام این آزمایش یک هفته پس از شروع عادت ماهیانه می باشد.

این آزمایش دو قســمت دارد: ظاهر سینه ها و چگونگی آنها بـا لـمس کـردن.

قســمت ظاهری آنـها سـاده اسـت. قـبـل از لبـاس پـوشـیدن، جـلوی آیـنـه بایستید و دست ها را در کنار بدن قرار دهـید. به دقت به سینه هایتان نگاه کنید.

آزمایش سینه_۱

ببینید آیا چیز غیرعادی در آنـها مشاهده می کنید یا خیر، مثلاً در نوک سینه ها یـا گـود رفتگی یا تغییر خاصی روی پوست. بعد از زوایای مختلف به سینه هایتان نگاه کنید. طرز قرار گرفتن دست هـا را تـغییر دهـید، کنار نگاه دارید، بالا ببرید، یا روی رانهایتان بگذارید. و خوب به حالت سینه ها دقت کنید.

قسمت بعدی چگونگی سینه ها از طریق  لمس کردن است. در دست گرفتن سینه ممکن است در ابتدا کمی برایتان غیر عـادی باشد. بعضی دختر خـانم ها حتی ممکن است از این کار احساس خجالت کـند. اما هـیچ دلیلی برای خجالت کشـیدن وجود ندارد. بــرای اطمینان از سلامتیتان باید این کار را انجام دهید.

آزمایش سینه_۲

برخی خانم ها فکر میکنند این قسمت از آزمایش سینه را بهتر است زمانیکه در حمام هستند انجام دهند. راه درستی است چون نه تنها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، بلکه کف و صابون کمک می کند تا بهتر بتوانید دست هایتان را روی سینه ها حرکت دهید. هر کدام از سینه هایتان را جداگانه بررسی کنید. اگر کار را با سینه ی راست شروع می کنید، دست راستتان را بلند کرده و پشت سرتان قرار دهید و از دست چپ برای بررسی سینه استفاده کنید.

مشاهده کنید: راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت دوم

 

منبع: مردمان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *