بازدید این صفحه: 1373
آزمایش و بررسی شیر سینه جایگزین ماموگرافی در زنان جوان

راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت دوم

راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت دوم

 

آزمایش سینه ها هر ماه، یکبار به نظر کافی می باشد و بهتر است که این آزمایش در یک زمان مشخص از ماه صورت گیرد چون سینه ها در چرخه ی قاعدگی دستخوش تغییر می شوند. بهترین زمان برای انجام این آزمایش یک هفته پس از شروع عادت ماهیانه می باشد.

یکی از راه های آزمایش سینه این است که سینه را مثل یک دایره فرض نمایید. انگشتانتان را به حالت مارپیچی از بیرون این دایره به سمت داخل حرکت دهید و تدریجاً به سمت نوک سینه ها نزدیک شوید. ببینید چه تغییر غیرعادی در سینه ها نسبت به آزمایش دفعه قبل مشاهده می کنید. از میزان فشار متفاوت استفاده کنید، آرام، متوسط و سخت. اینکار کمک می کند تا بتوانید لایه های مختلف بافت درون سینه را خوب بررسی نمایید. با فشار کم شروع کنید، فشار را بیشتر کرده تا حد متوسط پیش روید، و با فشار سخت تر برای بررسی درونی ترین لایه ها، کار را تمام کنید. پس از اتمام، دست چپ را پشت سر قرار داده و با دست راست به همین منوال آزمایش سینه چپ را انجام دهید.

آزمایش سینه_۳

این آزمایش را می توانید هنگام دراز کشیدن روی تخت نیز انجام دهـید. از همان روش بالا، ( یعنی بلند کردن دست موافق و استفاده از دست مخالف برای آزمایش سینه ها) استفاده کنید. بهتر است حین آزمایش دست خود را از روی سینه بلند نکنید تا حتی یک نقطه از سینه جا نماند. باید زیر بغلتان را نیز برای وجود هرگونه برآمدگی یا توده آزمایش کنید.

هنگام آزمایش سینه ممکن است دستتان به توده ها و برآمدگی هایی برخورد کند. این مسئله ای طبیعی است. مثل سایر چیزها، سینه ها نیز در افراد مختلف متفاوت هستند. سینه برخی دختران بزرگ و برخی دیگر کوچکند. برای بعضی کاملاً متقارن و برای بعضی دیگر متفاوت از همدیگرند. اغلب خانم های جوان سینه های سالمی دارند، مهم نیست سینه هایشان چه فرمی داشته باشد یا چه برآمدگی هایی در آنها احساس شود. اما اگر واقعاً نگران سلامت سینه هایتان هستید، اجازه دهید پزشکتان نیز آزمایش سینه را برایتان انجام دهد.

نشانه هایی که نیاز به توجه بیشتر دارند

در صورتی که توده ای غیرطبیعی در سینه تان مشاهده کردید، وحشت نکنید چون سرطان سینه در نوجوانان امری بسیار نادر است. در واقع این برآمدگی ها و توده بیشتر به رشد سینه ها مربوط می شود. عوامل دیگر آن می تواند توده های غیرسرطانی مثل “فیبروآدنوما” یا کیست های کوچک باشد که اندازه شان برحسب چرخه قاعدگی در دختران متفاوت است. این تغییرات فیبروکیستی سینه متداول هستند و در نیمی از خانم ها اتفاق می افتند. این کیست ها به چرخه طبیعی هورمون های مربوط به قاعدگی مرتبط است و در زمان شروع عادت ماهیانه تشدید می شوند. علاوه براین، عفونت و بیماری نیز ممکن است باعث پیدایش این کیست ها یا آسیب رسیدن به سینه ها شود. اگر شما نیز با چنین توده هایی در زمان آزمایش سینه برخورد داشته اید، به پزشک خود مراجعه کنید.

درصورت مشاهده ی هر کدام از این مشکلات در خود به پزشک مراجعه کنید:

-درد سینه که به نظر با عادت ماهیانه بی ارتباط باشد
-برآمدگی، توده یا هر تغییر جدیدی که نگرانتان کرده است
-قرمز شدن، داغ شدن یا ورم کردن سینه ها
-ترشح آب یا هر مایع خونی از سینه ها
-توده یا برآمدگی در زیربغل

هدف این آزمایشات آشنا کردن شما با حالت و چگونگی سینه هایتان است تا درصورت بروز هرگونه عامل غیرعادی به پزشک مراجعه کنید. یادتان باشد هرچه درمورد بدنتان بیشتر آگاهی پیدا کنید، سلامت تر خواهید بود .

 

مشاهده کنید: راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت اول

 

 

منبع: مردمان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *