بازدید این صفحه: 638
شش اسفند روز ملی سلامت مردان -بیماری سرماخوردگی-درمان بیماری پروستات-بزرگ شدن پروستات-درمان بیماری سنگ کلیه-علت شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

 

نظر به آنکه شیوع انواع بیماری ها در مردان جامعه رو به افزایش است و اغلب مردان توجه کمتری به سلامتشان دارند شش اسفند ماه به عنوان روز سلامت مردان نامگذاری شد.

در تمام دنیا به خصوص در ایران مردان نسبت به زنان توجه کمتری به سلامت خود دارند و در زمانی به پزشک مراجعه می کنند که بیماری کاملا آنها را درگیر کرده باشد . برای مثال حتما دیده اید که مردان هنگام سرماخوردگی کمترین مراجعه را به پزشک دارند.این یکی از صد ها موردی است که جای بررسی دارد.

این موضوع به گونه ای است که مردان به دلیل تامین معاش زندگی و همچنین مراقبت از خانواده نقش موثرتری را دارند ولی اغلب از سلامتی خود غافل هستند و ترجیحشان حفظ سلامت دیگر اعضای خانواده است.

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

 همه افراد به خصوص مردان در صورت ظهورعلائمی از یک بیماری خاص باید فورا برای درمان مراجعه نمایند.
 شیوع بیماری سنگ کلیه در مردان بین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از زنان است.سنگ کلیه یک بیماری آزاردهنده، دردناک و دارای عوارض بسیاراست به گونه ای که در مراحل حاد، بیمار را زمین گیر می کند.

 یکی دیگر از بیماری های شایع مردانه بیماری پروستات است که در سنین بالای ۵۰ سال خود را به صورت بزرگ شدن پروستات و با اشکالاتی در مسیر ادرار نشان می دهد که به آن بزرگی خوش خیم پروستات می گویند.

ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است و به همین مناسبت، برنامه های مختلفی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی مردم و معاینه رایگان افراد در سراسر کشور برگزار می گردد.

 

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

شش اسفند روز ملی سلامت مردان

 

 

 

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *