بازدید این صفحه: 707
مردان هم به یائسگی می رسد ,هورمون تستوسترون,وظیفه هورمون تستوسترون,عامل اصلی ابتلای مردان به یائسگی,علائم یائسگی در مردان,دکتر امیر ایجادی

مردان هم به یائسگی می رسد

مردان هم به یائسگی می رسد

تیتر کاملا درست است پس تعجب نکنید پزشکان بر این باورند که مردان هم چون زنان به عارضه ای همانند یائسگی مبتلا می شوند.اما در سنین بالاتر و به گونه ای متفاوت تر.

هورمون تستوسترون نام یک هورمون جنسی است که غده ی هیپوتالاموس مغز ترشح می‌گردد، با بالارفتن  سن، توان هیپوتالاموس در تولید تستوسترون کم میشود. به همین منوال قدرت بیضه هم در تولید اسپرم کاهش می یابد و در نتیجه به یائسگی مردان منتهی می شود.

دکتر امیر ایجادی، اورولوژیست و جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار می گوید : این یک باور غلط است که تنها خانمها دچار یائسگی می شوند زیرا علائم بالینی و آزمایشگاهی در مردان هم مشاهده می شود.

به طور کلی ترشح هورمون های جنسی از سن ۳۰سالگی به بعد در آقایان کمتر می شود،هورمون‌های جنسی مردانه مسئول ایجاد یک سری صفات ظاهری در مردان هستند، مانند افزایش توده عضلات، بسته شدن صفحات استخوانی ودر واقع این هورمون‌ها هستند که حالت تهاجمی و دفاعی در خلق و خوی مردان را ایجاد می نمایند.

مردان هم به یائسگی می رسد

مردان هم به یائسگی می رسد

عامل اصلی ابتلای مردان به یائسگی کاهش تستوسترون است . یائسگی مردان با یائسگی در زنان متفاوت می باشد. در زنان کاهش سطح هورمون‌های زنانه و سرانجام از بین رفتن عادت ماهانه، اصلی‌ترین و مهم ترین علامت یائسگی می باشد. و تفاوت دیگر در آن است که  در آقایان نسبت به خانم‌ها در سنین بالاتر یائسگی  (حدود ۶۰ سال به بالا) رخ می‌دهد.

خستگی، انرژی نداشتن برای اتمام کارها، کاهش تمایل جنسی، بی‌خوابی، تحریک‌پذیر شدن و قادر نبودن به انجام فعالیت‌‌های عادی کاری و ورزشی از اصلی ترینعلائم رخداد یائسگی در مردان به حساب می آید.

در حالت کلی مردان یائسه  حس می‌کنند حالشان خوب  نیست. در عین حال از نظر روحی و خلقی نیز از وضع مناسبی برخوردار نیستند و مدام عصبانی می‌شوند. حتما ملاحظه کرده اید که گاهی پیرمردها بی دلیل در خانه غُر می‌زنند. اینها ریشه در همین موضوع دارد.

مردان هم به یائسگی می رسد

مردان هم به یائسگی می رسد

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *