بازدید این صفحه: 489
حاملگی نابجای لوله ای ,حاملگی لوله ای,علائم و نشانه های EP, پاره شدن لوله,حاملگی نابجای بینابینی,حاملگی نابجا گوشه ای,Interstitial,Cornual, سقط خودبخودی

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

 

اندازه گیری -hCG در حالت طبیعی بین غلظت سرم-Hcg و سن حاملگی رابطه مستقیم و منطقی وجود دارد. امروزه با استفاده از روش ELISA می توان غلظتهای خونی بیش از ۲۰mIU/ml -hCG را شناسایی نمود (با حساسیتی حدود ۵ ۵/۹۹%) در حالت طبیعی در اوائل حاملگی غلظت -hCG سرم هر ۵/۱ روز و در هفته ۷ حاملگی هر ۵/۳ روز دو برابر می شود.

در عمل برای بررسی سیر حاملگی غلظت-hCG به فاصله ۴۸ ساعت اندازه گیری می شود و در یک حاملگی طبیعی مقدار -hCG پس ز ۴۸ ساعت حداقل ۶۶% افزایش می یابد . یکی از مسائلی را که بایستی در تفسیر مقادیر -hCG مدنظر داشت روش اندازه گیری آن است.

هر ۱mIU بر اساس International Refereence preparation ( IRP) معادل ۰٫۵۸Miu براساس(SIS)International S tandard Second است.

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

اندازه گیری پروژسترون سرم: در طی ۹-۸ هفته اول حاملگی غلظت پروژسترون تقریباً ثابت می باشد (عمدتاً توسط تخمدانها تولید می شود) در حاملگی های غیر طبیعی مقدار پروژسترون معمولاً کمتر از حد طبیعی است.

اگر غلظت سرمی آن مساوی یا بیش از (۷۹٫۵nmol/L<) حاملگی نابجا را رد کرد (مگر حاملگی هتروتوپیک در کار باشد) و اگر مقدار آن مساوی یا کمتر از (۱۵٫۹nml/L>) 5ng/ml باشد بطور قطع (تقریباً ۱۰۰%) جنین زنده وجود ندارد (چه داخل و چه خارج رحمی).

توجه: در حدود ۱% موارد حاملگی های نابجا و نیز سقط خودبخودی ناقص غلظت پروژسترون سرم بیش از ۵ng/ml می باشد.

در مواردی که غلظت پروژسترون بین ۵ تا ۲۵ نانوگرم در میلی لیتر باشد سونوگرافی به همراه اندازه گیری غلظت -hCG کمک کننده خواهد بود. اندازه گیری پروژسترون سرم خصوصاً در مواردی که زمان LMP نامشخص باشد بسیار مفید و کمک کننده می باشد.

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

نحوه اندازه گیری پروژسترون سرم

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *