بازدید این صفحه: 1176
تنظیم قند خون با انبه

تنظیم قند خون با خوردن انبه

تنظیم قند خون با خوردن انبه

نتایج جدیدترین تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که خوردن انبه علاوه بر کاهش میزان عفونتها و خطرات ابتلا به سرطان در پایین آوردن قند خون در میان افراد چاق بسیار موثراست.

محققان زیست شناسی تجربی فدراسیون جوامع آمریکا (FASEB)، پژوهش جدیدی بر روی ۲۰ فرد چاق انجام دادند در این تحقیق تا ۱۲ هفته روزانه ۱۰ گرم انبه خشک به آنان دادند.

در این تحقیق که ایدارلین لوکاس استادیار علوم تغذیه سرپرست تیم تحقیقاتی بود، محققان به این نتیجه رسیدند که میزان قند خون دراین افراد پس از آزمایش بسیار بیشتر پایین آمده است. این کاهش قند در حالی رخ داد که وزن افراد شرکت کننده قبل و پس از تحقیق هیچ تغییری نداشت.

ایدارلین لوکاس تاکید کرد که نتایج بدست آمده از این تحقیق تکمیل کننده نتایج تحقیقات قبلی است که بر روی حیوانات انجام شده و بیانگر نقش انبه در تنظیم قند خون است.

تنظیم قند خون با انبه

تنظیم قند خون با خوردن انبه

وی بدون اشاره دقیق به چگونگی تاثیر گذاری انبه در کاهش قند خون، به نقش فنل های مختلف انبه در این مساله اشاره کرده است.

چاقی از خطرناکترین مشکلاتی است که مردم بزرگترین کشورهای غربی به ویژه آمریکا با آن روبرو هستند. طبق اعلام مراکز پیشگیری آمریکا، چاقی عامل اصلی بیماری قند، سکته مغزی، افزایش فشارخون، سرطان سینه، بیماریهای روده بزرگ، بیماریهای کبدی، کیسه صفرا، بیماریهای قلبی و افزایش کلسترول خون است.

لازم به ذکر است که ۱۰۰ گرم انبه دارای حدود ۶۰ کالری و سرشار از الیاف و ویتامین سی ، ای و بی ۶ است. انبه همچنین دارای تریپتیلین و لیپیدول است که در کاهش ابتلا به خطرات سرطان پروستات و پوست تاثیر زیادی دارد.

تنظیم قند خون با انبه

تنظیم قند خون با خوردن انبه

منبع: پایگاه خبری شبکه العالم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *