بازدید این صفحه: 424
بهبود سرماخوردگی

بهبود سرماخوردگی با مصرف خوراکی های مفید

بهبود سرماخوردگی با مصرف خوراکی های مفید

به گفته مهناز کربلایی متخصص تغذیه، مصرف خوراکی‌های حاوی روی و سبزیجاتی مثل سیر، پیاز، آویشن و زنجبیل در زمان سرماخوردگی مفید می باشد.

وی همچنین گفت: در زمان سرماخوردگی مصرف برخی خوراکی ها و میوه ها در کاهش درد و بهبود بیماری بسیار موثرند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مثلا آناناس حاوی برومولن است که باعث افزایش تأثیر آنتی بیوتیک می شود و برای هضم مواد غذایی نیز مفید است. آناناس همچنین میزان زیادی ویتامین C دارد که برای سرماخوردگی توصیه می شود.

مهناز کربلایی گفت: سیر و آویشن نیز در سبزیجات دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی است. پیاز نیز شبیه سیر است و به همراه جعفری خاصیت ضداحتقان دارد.

بهبود سرماخوردگی

بهبود سرماخوردگی با مصرف خوراکی های مفید

وی همچنین مصرف زنجبیل را به دلیل ترکیبات ضد ویروسی در زمان سرماخوردگی توصیه کرد و گفت: زنجبیل به کاهش درد، تب و سرفه کمک می کند.

این متخصص تغذیه در مورد غذاهایی که می توان در این شرایط مصرف کرد، گفت: نوشیدن آب در طول روز، سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند.

کربلایی تصریح کرد: خوردن سوپ مرغ، پیاز و سیر توصیه می‌شود. برای بهبود دردهای سینه هم شربت عسل، لیموترش و آب جوش نیز می توان با هم مخلوط کرد.

وی اضافه کرد: مصرف غذاهایی که روی دارند مثل گوشت قرمز، ماهی، جگر، لبنیات، غلات ،سویا، حبوبات و مغزها منابع خوبی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اما در مقابل، مصرف غذاهای سرخ شده، چرب و شیرین باید محدود شود.

 

بهبود سرماخوردگی

بهبود سرماخوردگی با مصرف خوراکی های مفید

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *