بازدید این صفحه: 681
تقویت حافظه با مدیتیشن

تقویت حافظه با مدیتیشن

تقویت حافظه با مدیتیشن

براساس نتیاج یک تحقیق مطالعاتی، انجام منظم تمرین مدیتیشن برای افراد مسن که در آستانه ابتلا به مشکلات حافظه هستند موثر است.

در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا بر ۲۵ فرد مسن دارای مشکلات خفیف شناختی که دارای مشکلاتی در خصوص حافظه و تفکر بودند و در بعضی موارد به شکل دمانس یا زوال عقل پیشرفت کرده بود پرداختند.

پژوهشگران به صورت تصادفی این افراد را به ۱۲ هفته انجام مدیتیشن و سایر تمرین های یوگا یا ۱۲ هفته تمرین تقویت حافظه از طریق استراتژی های بهبود فراموشکاری تقسیم کردند.

تقویت حافظه با مدیتیشن

تقویت حافظه با مدیتیشن

در پایان آنها متوجه شدند که هر دو گروه عملکرد کمی بهتر در زمینه تست های حافظه کلامی پیدا کردند که مربوط به یادآوری اسامی یا فهرستی از کلمات بود. ولی گروهی که مدیتیشن انجام داده بودند، تغییرات بزرگ تری در تست های حافظه دیداری-مکانی نشان دادند. در این نوع تست مسیریابی از طریق پیاده روی یا رانندگی یا سعی در به خاطر آوردن یک مکان انجام شد. علاوه براین در افراد گروه مدیتیشن علائم کمتری از افسردگی و اضطراب مشاهده شد.

دکتر هلن لاورسکی، عضو ارشد تیم تحقیق، در این خصوص می گوید: “فواید یوگا و مدیتیشن متنوع است. دلایل مختلفی برای تاثیرگذار بودن این تمرین ها وجود دارد.”

وی یکی از دلایل آن را تسکین اضطراب افراد در مورد مشکلات شان عنوان می کند. اما تاثیرات مستقیم تری هم بر توانایی و قابلیت مغز دارد.

تیم تحقیق با انجام اسکن های ویژه MRI فعالیت مغزی شرکت کنندگان را بررسی کردند. در هر دو گروه تغییراتی در اتصال شبکه های مشخص مغزی دخیل در حافظه مشاهده شد.

منبع: خبرگزاری مهر

تقویت حافظه با مدیتیشن

تقویت حافظه با مدیتیشن

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *