بازدید این صفحه: 381
مضرات استرس بر رژیم غذایی

از بین رفتن خاصیت رژیم غذایی به علت داشتن استرس

از بین رفتن خاصیت رژیم غذایی به علت داشتن استرس

استرس می تواند موجب خنثی شدن نتیجه رژیم غذایی سالم زنان شود.تا جایی که مورد بررسی قرار گرفته مشخص شده است که حوادث نامطلوب یک روز کاری میتواند موجب از بین رفتن تمامی فواید یک صبحانه خوب و غیر اشباع شود.

پژوهشگران موسسه طب رفتاری مرکز پزشکی و سرطان دانشگاه اوهایو عنوان کردند :بر اساس یک مطالعه جدید مشخص شده است که استرس با پیچیده کردن مسیر فرآوری غذا در بدن،فواید مصرف وعده غذایی سالم را کاملا از بین میبرد و از نظر روانشناختی مانند آن است که یک وعده غذایی پر چرب مصرف شده باشد.

طبق پژوهش های پیشین چربی های اشباع،التهاب را که با بیماری های قلبی،آرتروز،دیابت نوع ۲،پوکی استخوان و …ارتباط دارد را افزایش میدهد.

بعد از یک روز سرشار از استرس میزان سوخت و ساز در بدن فرد پایین می آید و سطح انسولین بالا می رود.درست است که در پژوهش انجام گرفته خانمها مورد بررسی قرار گرفتند اما این دلیل نمیشود که بگوییم مردان واکنش متفاوتی به مقوله استرس دارند.

آدرس و تلفن دکتر صدیقه‌ آیتی

از بین رفتن خاصیت رژیم غذایی به علت داشتن استرس

به عقیده ی کارشناسان،افرادی که یک رژیم غذایی سالم را فالو میکنند باید استرس خود را هم مدیریت کنند،آنان میتواننند مشکلات روزمره را با دوستان و اعضای خانوادشان در میان بگذارند و برای هضم بهتر مشکلات از آنان مشاوره بگیرند
در این بین ورزش منظم هم میتواند کارساز باشد ،ورزش هایی چون یوگا که موجی آرامش درونی فرد میشود بهترین راه حل است.

با این وجود استفاده از این روش ها نمیتواند تضمینی برای استفاده از رژیم غذایی ناسالم باشد.دانشمندان دریافته اند استرس و رژیم غذایی هر دو موجب التهاب در داخل بدن میشوند و توصیه میکنند دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، پروتئین های بدون چربی،میوه های تازه غلات کامل و چربی های غیر اشباع برای داشتن یک بدن سالم در مقابله با استرس است.

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *